θέατρο

Πράξη: Παλίμψηστον Αλεξάδρου as a work in progress
Νοέμβριος 2015

Ο ιστορικός Αλέξανδρος (Αρριανός, Πλούταρχος) συναντά τον μυθικό (της Ανατολής και της Δύσης)Επεισόδια: Η ανακάλυψη του πετρελαίου, η βακχική πορεία του Αλεξάνδρου μέσω της Γεδρωσίας, φανταστικά ταξίδια του Αλέξανδρου, η συνάντησή του με τους με τους αρχαίους Έλληνες σοφούς, ο Αλέξανδρος και το Κοράνι, ο Αλέξανδρος και ο Χριστιανικός κόσμος της Μεσογείου, μουσικοί αγώνες υπό την διαιτησία του Αλεξάνδρου στα περσικά έπη κ.άΠηγές: Η « Φυλλάδα του Μεγαλέξαντρου », τα περσικά έπη του 11ου και 13ου αιώνα, η βυζαντινή « Ριμάδα », η σκηνική καντάτα του Χαίντελ « Alexander’ s Feast», επιλεγμένα κεφάλαια από τον Αρριανό και τον Πλούταρχο.Δραματουργία: Κατά το πρότυπο «Χίλιες και μία νύχτες». Αλυσίδα αφηγήσεων που διακόπτονται από μουσικά σκηνικά δρώμενα.

Πράξη: Πολλά τα δεινά

Οκτώβριος 2015

Η Αντιγόνη του Σοφοκλή είναι η πηγή για πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους σκηνικές και άλλες ποιητικές εκδοχές, παγκόσμια και διαχρονικά. Με σεβασμό στον αρχαϊκό μύθο διερευνούμε τα βήματα που έκανε μέχρι τις μέρες μας μέσα από ένα διάλογο με το αρχαίο κείμενο, μεταφράσεις του στα νέα ελληνικά και σε άλλες γλώσσες και ερμηνευτικές προτάσεις για τους ήρωες, τις αντικρουόμενες δυνάμεις και το χορό ως ρόλο και ως όχημα πολιτικής, θρησκευτικής και κοινωνικής συνείδησης. Η παράσταση επιδιώκει να απαντήσει στο ερώτημα της Σφίγγας μέσα από την τραγωδία της Αντιγόνης και ειδικά από τα χορικά της: Πολλά τα δεινά κουδέν ανθρώπου δεινότερον πέλει……

Πράξη: Αισχύλου|Επτά επί Θήβας
Νοέμβριος 2015

Ειδική εκδοχή παρουσίασης του έργου του Αισχύλου αποκλειστικά στον Συνεδριακό χώρο με την μορφή ενός talk-show (ανάγνωση -προφορική ανάπτυξη και θεατρική πράξη κατά τη διάρκεια της ροής των στίχων του έργου). Μία πολιτική προσέγγιση με το ίδιο δυναμικό των ηθοποιών, χρήση μικροφώνων και προβολή κινηματογραφικών αποσπασμάτων, στην κλασσική μετάφραση του Γρυπάρη.Σε ειδική μορφή το αυθεντικό κείμενο του Αισχύλου(χωρίς τις προσθήκες) σε μετάφραση.

Πράξη: Ο μύθος του ταξιδευτή
Οκτώβριος 2015

Πάνω σ’ ένα μαγικό τετράγωνο χωράει όλος ο κόσμος... Μπροστά στα μάτια του ταξιδευτή ζωντανεύουν τα παραμύθια, τα τραγούδια και οι μύθοι. Οι ηθοποιοί, πάνω σε μια πλατφόρμα περιορισμένου χώρου, βασιζόμενοι στην τεχνική του σωματικού θεάτρου “platform”, χωρίς σκηνικά και κοστούμια, μόνο με το σώμα και την φωνή τους... ταξιδεύουν μέσα στην παράδοση. Μια παιδαγωγική παράσταση με στόχο να αφυπνίσει την φαντασία μικρών και μεγάλων. Μετά την παράσταση ακολουθεί πράξη με τα παιδιά.

Πράξη: Έπεα πτερόεντα
Ιούλιος 2015 
Η παράσταση «Έπεα Πτερόεντα» είναι αποτέλεσμα πολύχρονης αναζήτησης από τον Άρη Ρέτσο. Μέσα από την ακουστική και την εκφορά του σημερινού λόγου στην αρχαία τραγωδία, ο ηθοποιός μεταχειρίζεται αόρατα στοιχεία και μας δείχνει καθαρά, πώς οι διαφορετικές φωνές, και τα αισθήματα των Ηρώων ή του Χορού με το λόγο, το ρυθμό και τη μουσική, εκφράζουν μια καινούργια, αλλά και κλασσική με έναν άγνωστο ίσως τρόπο, σχέση με το χώρο του Αρχαίου Δράματos και όχι μόνο.
Πράξη: Θείο Δράμα
19 Ιουλίου 2015

Η παράσταση ονομάζεται ΘΕΙΟ ΔΡΑΜΑ και συμμετέχουν οι 12 ηθοποιοί, χορευτές και τραγουδιστές και 3 μουσικοί. Το έργο στο οποίο βασιζόμαστε είναι ανωνύμου συγγραφέως και ονομάζεται κατά παράδοσιν «Χριστός πάσχων». Είναι το μοναδικό που διασώζεται από όλη την βυζαντινή περίοδο. Ως έργο μεγάλης σημασίας για την εξέλιξη του αρχαίου δράματος, αποτελεί σημαντικό υλικό μελέτης σχετικά με τις σχέσεις του θρησκευτικού δράματος με την αρχαία ελληνική τραγωδία, αλλά και με τον τρόπο που ο συγγραφέας αντιλαμβάνεται το «θείο». Βασικό στοιχείο που απασχολεί τη θεατρική μας πρόταση, είναι η λειτουργία του χορού. Στόχος μας είναι να ανιχνεύσουμε την επιβίωση των όποιων δραματικών-τραγικών στοιχείων από την αρχαιότητα έως και τις μέρες μας μέσα από τους βυζαντινούς ύμνους, τα παραδοσιακά μοιρολόγια, τα τραγούδια της ξενιτιάς.

χορηγοί επικοινωνίας

  • Instagram Social Icon
  • Facebook Social Icon

ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ